Service:

Ladda ner vår serviceblankett, se nedan,  som vi ber er att fylla i. Bifoga blanketten med produkten. Vi är tacksamma om ni anger ordernummer/referensnummer och telefonnummer.

Om produkten varit i drift så skall den rengöras innan den skickas till oss. Fyll i Serviceblanketten så utförligt som möjligt, signera rengöringsdeklarationen och bifoga denna med godset. Enligt Cerlics miljöpolicy får vår personal ej hantera material som saknar signerad rengöringsdeklaration och materialet kommer då att returneras utan åtgärd. Fraktkostnaden skall avsändaren stå för. OBS vår automatiska slamnivåmätare CBX skall returneras på pall, ej i kartong.

När vi mottagit produkten gör vi en uppskattning av kostnaden och skickar en offert. Vi kan ej fastställa slutsumman förrän vi fysiskt öppnat produkten och beloppet kan därför komma att ändras. Vi tillämpar dock en enkel regel att vi aldrig reparerar om kostnaden blir så hög att det istället skulle löna sig att köpa en ny produkt.

Godsadress:
Cerlic Controls AB
Mälarvägen 3
141 71 Segeltorp

OBS: Om försändelsen skickas via post så använd Företagspaket.
Försändelser som skickas med Mypack levereras inte ut till oss utan
vi måste åka ut och hämta dessa paket, vi tvingas då att
debitera er en avgift för detta.

Serviceavtal:

Cerlic har en unik kompetens när det gäller att ta hand om egentillverkade instrument. Den kompetensen vill vi erbjuda våra kunder under instrumentets hela livstid genom att offerera ett serviceavtal.

Vi erbjuder regelbunden översyn med funktionskontroll. Vi utför erforderliga kalibreringar som dokumenteras i ett kvalitetsstyrt protokoll för respektive instrument där vi specificerar vilket arbete som utförts. Detta protokoll kan utgöra underlag för en eventuell kvalitetsrevision på er anläggning. Detta servicebesök kan göras en eller upp till fyra gånger per år och utgör en garanti för att utrustningen skall fungera på bästa sätt.

Förebyggande och korrektiv underhållsservice, genomgång av praktiskt handhavande, kalibrering och uppgraderingar är exempel på vad som kan ingå i ett serviceavtal. Kontakta oss för en offert; info@cerlic.se.

Returer:

Kontakta oss innan ni skickar en produkt i retur, vi tar inga produkter i retur om det inte finns en överenskommelse, tel: 08- 501 694 00 eller info@cerlic.se. Produkterna skall vara oanvända och returneras i oskadad originalförpackning. Vi tillämpar generellt ett returavdrag om 25%. Köparen står för returfrakten.
– Skriv anledningen till returen och vem överenskommelsen är gjord med.
– Bifoga en kopia på följesedel eller faktura.


Dokumentnamn Tillgängliga språk
Serviceblankett Sverige England

Övrig dokumentation, ritningar m.m. finner du i vårt dokumentarkiv.